onsdag, augusti 05, 2009

Jag gillar smöriga ungdomsfilmer, detta är min Topp 4-lista!

Ok, det började som en Topp 5-lista men slutade som en Topp 4-lista för jag orkade inte skriva något mer på min lilla dator med de små tangenterna med mina lite större korvfingrar... Femte plats skulle egentligen vara Boys and Girls med Freddie Prinze Jr och Claire Forlani (OCH Alyson Hannigan! Ftw!)

Ett - 10 orsaker att hata dig
Utan tvekan den film jag sett flest gånger, typ 20 gånger (minst) vid det här laget. Helt sjukt att den gjordes 1999. Och kommer du ihåg att Bianca (spelad av Larisa Oleynik) hade huvudrollen i serien Alex Mack som visades på Sommarlovsmorgon på 90-talet? Galet bra, eller nja, det var bra på när man var 13 år och hade en crush på henne, säkert inte alls lika intressant idag. Drog ner två avsnitt av TV-serien (jupp, det finns tydligen en sådan) med samma namn - INTE ALLS lika bra. Snarare sämsta TV-produktionen någonsin.

Två - Bring it On
Kirsten Dunst är med. Nuff said. Min tonårs-crush numero ett, lolz. Är du en sucker för cheerleaders och synkroniserade dansgrejer så är detta den enda film du behöver se. MEN, akta dig för uppföljarna, där snackar har vi riktigt dåliga saker. Pluspoäng för att Eliza Dushku som spelar Faith i Buffy är med.

Tre - Superbad
Supersugen? Snygg översättning dude! Man kan ju fråga sig om detta verkligen en high school-film per definition? Frågar du mig så får du svaret ja. Den har ju iofs inga synkroniserade dansscener men den får väl ersättas av scenen där Seth (spelad av Jonah Hill) dansar till låten Echoes med The Rapture på festen där de snattar öl. Ganska, eller egentligen extremt, låg humor genom hela filmen men Michael Cera är väldigt väldigt rolig och gör troligen sin roligaste roll ever (ja, hmm, det kan ju diskuteras eftersom han i grund och botten spelar samma roll i alla filmer han har varit med i... eller vänta, han är nog roligare i Juno). Anywho, en galen hundra procent politiskt inkorrekt Apatow-film som bör ses.

Fyra - Clueless
Jag ska erkänna att jag faktiskt inte kommer ihåg så mycket från denna film men jag safe:ar ändå och tar med den på listan. Får väl se om den vid tillfälle. As if!

3 kommentarer:

  1. Fame är en film i genren (tv-serien är inte dum den heller) jag alltid har hållit högt!

    SvaraRadera
  2. Ferris Bueller's Day Off - Icke att förglömma!

    SvaraRadera
  3. Inte Napoleon Dynamite då?!

    SvaraRadera