onsdag, maj 06, 2009

Cupcake Berlin

Ett besök i Berlin måste ju inkludera ett besök på Cupcake Berlin (det var ju såå gott förra gången). Denna gången köpte jag en chokladcupcake med hallonfrosting och en Alpro Sojamjölk med chokladsmak (vegan deluxe!). Som bilden nedan visar så var jag såklart sinnessjukt peppad på att sätta tänderna i denna lilla kaka som en fin efterrätt efter Yo Yo's veganska Sumatra Burgare med jordnötssås. Till min besvikelse så visar det sig vara en torr halvstor MUFFIN med frosting på, därmed INTE kvalificerad till epitetet CUPCAKE. Tanten på Ultimate Cake i Malmö hade inte godkänt den och därmed gör inte jag heller det, sockertanten på Ultimate Cake har nämligen ALLTID rätt och är cupcake-fascisten numero einz- rätta dig i ledet med andra ord. Berlins motsvarighet får dock nöja sig med resultatet "Tråkig torr kaka med en alldeles för söt sockerknastrig frosting - uppfinn florsoker för faan!".

Betyg: 1.5/5

Topplistan so far:
1. Humming Bird Bakery (London)
2. Raisas cupcakes (GBG FTW!)
3. Ultimate Cake (Malmö)




Idag gillar jag Bat for Lashes // Fur and gold-skivan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar