torsdag, oktober 22, 2009

Skunktest 091022:2

Bästa promenad: Hem från jobbet eller runt i Pildammsparken
Favoritgata: Inte "Din gata" iaf. Hatet!
Äter lyxmiddag på: Hemma såklart. Lyxmiddag varje gång jag lagar mat. DVD.
Bästa mikromaten: Kanelbulle
Favoritförort: Helsingborg.
Fikar gärna på: Hagabion, Chez Madame, Jalla Jalla Falafel.
Bästa bar: Eh?
Bästa drink: Den där utan alkohol.
Bästa brunchen: Var som helst där det finns vegansk buffé.
Bästa kaffet: Hökegårdsgatan
Här bjuder jag på middag: Hemma hos mig.
Senaste Stockholmsupptäckt: Att det är Sveriges absolut hetsigaste stad?
Senaste teaterföreställning: Damn, det kommer jag inte ihåg. Guldfisk.
En bra gå bort-present: Aladdin eller sprit. Går alltid hem. Ska testa med Bridgeblandning nästa gång.
Favoritlyxartikel: Redwoods veganska korv eller tzay.
Läser just nu: Människohamn av den däringa författaren som skrev den svenska vampyrboken som blev film, han med den där Johan med det knepiga dubbelefternamnet.
Läser helst: Bloggar och Sydsvenskan.
Favoritråvara: Potatis. Kokt, mosat, friterat, stekt, grillat, hasselbackat... you name it!
Favoritskor: Topmans tygskor.
Favoritmärke: Baddaren.
Favoritfärg: Svart. Lila. Och. Grönt.
Klädkonto per månad: Oktober månad var helt sinnessjuk. Säkert strax under 3000 kr, fast DET VAR OK för jag köpte en jacka. FTW!
Dricksprocent: På uteställen, 0 kr. På bra restauranger, avrundar uppåt.
Mest överskattade affär: NK.
Sämsta köp: Kingdomskivan. Sjukt dåligt band.
Det dyraste jag har köpt: Min lägenhet.
Favoritprodukt på Systemet: Den alkoholfria cidern.
Motionerar: Gym, 2 ggr per vecka. Man vill ju liksom va jävligt fit inför strand 2010.
Favoritprodukt på Apoteket: Helosansalva.
Lyssnar på: Min iPod, varje dag sen jag fickk den.
Senast gnolade: Troligtvis till någon riktigt smörig låt på radiokanalen "Lugna favoriter".
Senaste fyndet: GoGreens vanilj/citron-yogurt, 14,95 kr på Hemköp. Har köpt fyra förpackningar denna veckan.
I dvd:n/datorn: Senaste avsnittet av Fringe.
Användbar pryl: Stavmixern eller det brutala mackjärnet som jag ska köpa. Total dominans!
Mode jag aldrig vill se igen: Nätlinne. Buffalo. Jonnys.
Bästa huvudbonaden: http://www.youtube.com/watch?v=6-KQ1tp_qOQ
Favoritaccessoar: Halsduk.
Bästa transportmedel: Cykeln. Utan tvekan.
Återvinner: Dåliga skämt.

2 kommentarer: