söndag, juni 14, 2009

http://www.youtube.com/watch?v=lPT_3PEjnsE

Så var det alltså 45-års jubileumsfest för min bostadsrättsförening. Sedan onsdag har vaktmästarna byggt en dansbana och två partytält på innergården strax utanför mitt fönster. Igår var det alltså dags, med vädrets makter på Malmös sida var det dags för fest. Förväntningar? Njaa, aningen låga. Liveband? Jepp, Lasse-Tonis in da house! Kött på grillen? Svar ja. Vegokorv på grillen? Svaaaar nej. Snittålder? Runt 70 år skulle jag tro.

Anywho, jag och grannen (Fredde) ställde oss i matkön. Slevade upp potatissallad, sallad och ett korvbröd på min tallrik, tog en flaska läskeblask och spanade efter en bra plats att sätta sig på. Vi hittar ett hörn, längst inne i partytältet på yttersta kanten av varsin bänk vid ett långbord. Där sitter hela tantmaffian. Frågar artigt (yes I have manners I am a svärmorsdröm who doesn't svär) om det är ledigt och får svar från tanterna på den andra sidan av långbordet; (på bred skånska) -"Oooouuuuuuu, fick ni di dääära snuggga pooojkarna pau den siiiidan!!!". FUck yes, ribban är lagd och jag inser ganska snabbt att det är jag som är JAILBAIT här. Fyfan. I med maten, kaffet och kakan. I'm outta here!

...

Okej, hmmm, har jag förstått detta rätt nu? Man kan inte ha kul utan alkohol? BUUUULLSHIT. Sluta hetsa ffs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar