tisdag, april 13, 2010

Äcklig mat lagad god

Nytt projekt på gång, tillsammans med Carin Lindberg, under arbetsnamnet "Äcklig mat lagad god". Planen är alltså att pimpa typisk äcklig mat så att det blir god mat. Vi utgår från svenska recept på typisk husmanskost, som i grund och botten är väldigt äcklig, åtminstone i köttversion. Vi planerar följande maträtter lagade på vegetariskt vis:
  • Kalops
  • Kålpudding
  • Rotmos och falukorv
  • Kåldolmar
  • Ärtsoppa
  • Fläskpannkaka
  • Fiskgratäng

Kom gärna med fler förslag på äckelmat!

Nu finns det säkert någon jobbig jävel där ute som tjuter om att "Ööhh, kålpudding är ju skitgott! Min favoriträtt ju!" eller liknande. Det skiter vi i. Vi är här för att ta det äckligaste och göra det gott!

12 kommentarer:

  1. Ööhh, kålpudding är ju skitgott! Min favoriträtt ju!

    Nej, men seriöst. Potatisbullar. *försökertänkaäckligagrejer*
    Kommer fan inte på nåt mer. Jag äter typ allt :(

    SvaraRadera
  2. jag är jobbig. ärtsoppa, fläskpannkaka och fiskgratäng. sjuuukt gott ju. ^^ hihi. och vafan, potatisbullar?! jag skulle kunna leva på potatisbullar! sjömansbiff är däremot något av det äckligaste jag vet.

    SvaraRadera
  3. Bra idé ju! Även om jag var tjejen som åt precis allt i skolbespisningen, och gillade det. Men rotmos tänker jag är äckligt på rikt.

    SvaraRadera
  4. Rotmos är supergott ju ^^ Nä men annars, köttsoppa? Lutfisk? Pölsa? =D

    SvaraRadera
  5. Sjömansbiff kommer definitivt med! Urk.

    SvaraRadera
  6. vet inte hur ni ska knäcka nöten "levergryta" i vegetarisk version, men det är fan topp äckligaste jag nånsin ätit, och det var hos min dagmamma när jag var sju.

    SvaraRadera
  7. Lappskojs är rätt snuskigt, eller kasslergratäng. Gärna den med ananas. Fiskbullar i veggoform skulle jag inte tacka nej till!

    SvaraRadera
  8. idag är det kålpudding, gräddsås, podadis ochh lingonsylt i lundgrenska hemmet. bilder och betyg kommer snaurt!!

    SvaraRadera
  9. Fiskbullar.

    SvaraRadera
  10. Lundgren, tyckte du att min rotmos var äcklig? :(

    SvaraRadera
  11. Sjömansbiff. Som redan nämnts oven. Vad är grejen liksom? Det är ju inte ens en biff? man tänker liksom biff, burgare, något i den stilen, men vad fick man där i bamban? Något konstigt hopmix som oftast var överpepprat. Ja, vi hade kryddor i vår skolbespisning. I alla fall peppar...

    Och fiskbullar. Kan vi prata om fiskbullar? Varför äter man fiskbullar? I munnen känner man inte skillnad på vad som är potatis, vad som är sås och vad som är fiskbulle. Konstig mat.

    Fixa!

    SvaraRadera
  12. blodpudding! det vidrigaste någonsin.

    SvaraRadera