fredag, december 31, 2010

Raw banan- och chokladglass



Riktigt enkelt recept och så sjukt gott. Det går att variera receptet i det oändliga tror jag, Maria på bloggen Peppen har en variant med banan och blåbär. Jag gjorde en variant med banan och kakao och troligtvis är det ännu godare med lite krossade nötter av valfri sort. Hasselnöt, pecan eller valnöt tänker jag...

Raw banan- och chokladglass (1 stor portion)
En banan
1-2 tsk kakao
1 msk sojamjölk

Skiva bananen och släng in den i frysen över natten. Plocka fram bananslantarna och låt tina i 15 min. Mixa tillsammans med kakao och sojamjölk. Servera och ät, den smälter snabbt.

3 kommentarer:

  1. Så jälla GOOOOOOOOOOOOOOOOOTT.

    SvaraRadera
  2. Magnus Göransson2010-12-31 13:12

    Tjejen har dille på sojamjölk, det här ska jag nog ta och bjuda henne på någongång!

    SvaraRadera
  3. Mums! Jag tror den glassen är bättre för barn att äta än vanlig glass med socker i! Fast endel tål inte soja men då är det ju bara att byta ut mot t.ex havredryck :D

    SvaraRadera